/Fotó:Groszeibl Andrea saját archívumából/
A tavalyihoz hasonlóan idén is azzal a céllal kerestem meg mind a négy móri általános iskola igazgatóját, hogy e riportokkal is segítsük az informálódást, iskolaválasztást, valamint kicsit bepillantsunk az intézmények életébe.
-Hány elsős osztályt terveznek indítani, kik lesznek az osztályfőnökök, napközis nevelők? Röviden bemutatná őket?
Két első osztályt tervezünk indítani, a tanító nénik: 1.a osztályban Zuber Edina osztályfőnök és napközis párja Trádler Anita, 1.b osztályban Altmár Angyalka és napközis párja Koller-Halász Zsuzsanna lesz.
Altmár Angyalka több, mint 30 éve tanít iskolánkban. Ez alatt az idő alatt több osztálynak is volt osztályfőnöke elsőtől negyedik osztályig. Az elmúlt években igazgató-helyettesként is dolgozott. Amit munkájában a legfontosabbnak tart: „ Fontosnak tartom, hogy a gyermekek meleg, szerető környezetben tanulhassanak, jól érezzék magukat az iskolában, az osztályban. Igyekszem úgy alakítani a tanórákat, hogy a nemrég még óvodába járó gyermekek észrevétlenül váljanak ügyes, önálló iskolássá. A tanórákon a tapasztalatszerzés, a játékosság és a vidám hangulat nagyon sokat segít abban, hogy élményszerű legyen a tanulás.”
Koller-Halász Zsuzsanna 2015 óta dolgozik a Petőfiben, osztályfőnökként és gyógypedagógusként tevékenykedik. Tanítói végzettsége van testnevelés műveltségterülettel, így az iskolai sportélet tevékeny tagja. Gyógypedagógusként segíti a diákok tanulási képességeinek fejlesztését.
Zuber Edina majd 30 éve dolgozik iskolánkban alsó tagozatos osztályok osztályfőnökeként. Jelenleg is a 4.b osztályfőnöke. Pedagógiai hitvallása: „Következetességgel, pozitív megerősítéssel, türelemmel arra törekszem, hogy az iskola olyan otthon legyen a gyerekek számára, ahová szívesen mennek, ahol barátokat találnak, biztonsággal, élményekkel átitatva sajátítják el a tananyagot, de ahol azt is megtanulják, hogy más kötelességeik vannak, melyek teljesítése az ő feladatuk. Hiszem, hogy minden gyermek értékes és tehetséges valamiben.”
Trádler Anita 2018-ban végzett Szegeden, német nemzetiségi tanítóként, 2021-ben pedig nemzetiségi német nyelvtanári képzettséget szerzett. Ebben a tanévben a 4. b osztály napközis tanítója, emellett pedig a felső tagozatos német, és népismeret oktatásban vesz részt.
Valamennyien olyan pedagógusok, akik türelemmel, szeretettel és következetességgel úgy hozzák ki a maximumot a gyermek képességeiből, hogy a mindennapok vidáman, élménydúsan telnek. Ennek alapja a kimagasló szakmai, módszertani tudásuk, amelyet évről-évre különböző továbbképzéseken fejlesztenek tovább.
Idén októberben már két tájékoztatót is szerveztünk a szülőknek, amelyre újra személyesen jöhettek el. Október elején egy teljes körű bemutatkozót hallgathattak meg az érdeklődők, majd október 21-én nyílt órákon is részt vehettek. Februári programunk lesz a hagyományos „Nyitott Kapuk” rendezvény, február 12-én, szombaton 9:00 órakor. Erre a vidám, játékos, ugyanakkor nagyon informatív programra majd az ovisokat és szüleiket is várjuk.
Javaslom a kedves szülőknek, hogy figyeljék majd az online felületeket, illetve az óvodákba kihelyezett plakátokat.
Honlapunkon jelenleg is sok információ elérhető a beiskolázás iránt érdeklődőknek:
http://www.morpetofi.hu/ha-petofis-lennel/
-Néhány mondatban összefoglalva: miért válasszák a 2021/2022-es tanévben beiratkozó leendő kisdiákok (illetve szüleik) Önöket?
Iskolánk a város egyik legrégebbi, több évszázados múlttal rendelkező intézménye. Célunk, hogy a szülőkkel közösen megtaláljuk a lehető legoptimálisabb fejlesztést, fejlődési lehetőséget a gyermekek számára.
Intézményünk képzési kínálatának alapja az idegen nyelv oktatás. A szülőnek választási lehetősége van: a német nyelv (heti 6 óra) vagy az angol nyelv tanulása (heti 2+1 óra) mellett dönthet gyermeke számára. A nyelvi csoportokat az osztályoktól függetlenül szervezzük.
2013. óta végzős diákjaink hivatalos és akkreditált nyelvvizsgát tesznek, mivel DSD nyelvvizsgaközpont vagyunk.
Rengeteg szakkör, szabadidős elfoglaltság között választhatnak a petőfis diákok, amelyek órarendbe építettek, ahhoz igazítottak: alsóban logika-sakk, szórakoztató-tan, idegen nyelvek, felsőben természettudományos gyakorlatok, elsősegélynyújtás, német nyelvvizsga felkészítés (DSD), olasz nyelv. Legújabb lehetőség diákjaink számára a robotika szakkör, ahová jelenleg majd 60 fő jár több csoportban.
2017. szeptemberében elnyertük az ÖRÖKÖS ÖKO iskola címet, kiemelten fontos számunkra a környezetvédelem, több ilyen programunk is van, illetve a mindennapjainkat is áthatja ez a szemlélet már évek óta.
Az Educatio Kht. által minősített referencia intézmény vagyunk. Nagy örömünkre 2017-ben felépült új alsó tagozatos épületünk, majd 2018-ban kibővült ebédlőnk is, így modern, gyermekbarát környezetben várjuk a kis elsősöket!
Nyertes uniós pályázataink finanszírozásával rengeteg taneszköz áll a diákok rendelkezésére, így például van 60 db tanulói tabletünk, van 24 oktatási célú robotkészletünk is (LEGO robotok mindkét tagozaton, a felősöknek 2 humanoid robot). Ezen kívül szinte minden teremben vannak digitális táblák is. Idén ősszel zárult le az EFOP 3.2.3 – Digitális környezet a köznevelésben c. pályázatunk, amelynek segítségével a jelentős eszközbeszerzéseken túl sok-sok szakmai képzésen is részt vehettünk a témában.
Az utóbbi évek jelentős fejlesztéseinek és a szakmai munkánknak köszönhetően már 400 fős diák közösségünk van, mégis nagyon figyelünk a családias légkör megteremtésére, az otthonos, gyerekbarát környezetre.
További információk elérhetők honlapunkon és iskolánk Facebook oldalán is:
https://www.facebook.com/morpetofi
-Melyeket tartja intézményük legnagyobb eredményeinek 2021-ben?
A 2021-es év minden közösség számára különleges volt, így iskolánk számára is. A legfontosabbnak azt tartom, hogy minden körülmény ellenére jó színvonalon végeztük a munkánkat. Amikor online oktatásra kényszerültünk, a teljes iskola egy egységes rendszerre állt át, megkönnyítve picit a szülők nehéz dolgát. Kiemelném a közösség rugalmasságát, amelynek segítségével gyorsan tudtunk reagálni a változó körülményekre.
A legnagyobb eredmény, ha az iskolában a gyermek miközben jól érzi magát, megfelelően fejlődik, kihozza magából a legtöbbet. Persze büszkék vagyunk a kiemelkedő eredményeket elért diákjainkra. 2021-ben a versenyek zöme online valósult meg, így a DSD nyelvvizsga szóbeli része is. A gyerekek egyesével az iskolában, a vizsgáztató online volt jelen.
A nehezített körülmények ellenére gyönyörű eredmények születtek, hiszen 20 fő végzős diákunk kapott hivatalos, akkreditált nyelvvizsgabizonyítványt.
Néhány szép eredmény még 2021-ből:
Bolyai anyanyelvi csapatverseny Megyei 1. hely , országos 22. hely
Bolyai anyanyelvi csapatverseny Megyei 9. hely
Bolyai Természettudományos Csapatverseny Pannónia-Észak Körzeti verseny 9. hely
Tudásbajnokság: Matematika Megyei 18. hely
Megyei Kalmár László Matematikaverseny megyei 2. hely
Megyei Vasvári Pál szavalóverseny megyei 3. hely
Bendegúz Tudásbajnokságalsó és felső tagozaton több tantárgyat érintően: megyei 1. 2. 3. 4. hely
Országos Harry Potter csapatverseny országos 17. hely
Bendegúz Tudásbajnokság angol megyei 9. hely
Zeichen macht Spaß – Német nemzetiségi rajzpályázat városi 3. hely
Hebe német verseny országos 1. 2. 4. hely
Világtájoló Országos Karácsonyi Rajzverseny országos fődíj
Ez úton is köszönöm a felkészítő kollégáknak a munkát!
Az országos kompetencia méréseken évek óta kiemelkedő eredménnyel szerepelnek diákjaink. Az Oktatási Hivatal honlapján megtekinthető, publikus adatok ezen a linken találhatóak: https://www.kir.hu/okmfit/kereso.aspx?t=i
Szeretettel várjuk az érdeklődőket!
Nagy Pál
Írj Te először kommentet "Beiskolázás 2022 a Móri Petőfi Iskolában – Interjú Groszeibl Andrea igazgatóval"