Hogyan szúrjunk ki egy vízkárosodott használt autót?

Népszerű ajánlatok

A használt autó vásárlása egyáltalán nem könnyű feladat, hiszen a piacon nem feltétlen számíthatunk őszinteségre az eladók részéről. Nem árt résen lennünk, mert megszámlálhatatlan módon megpróbálhatnak bennünket átverni egy autó kapcsán. Az egyik ezek közül a korábbi vízkárosodás eltussolása, amely igencsak komoly hibákat eredményezhet az adott gépjárműben. Az alábbi cikk segítségével viszont könnyedén kiszúrhatjuk a vízkár nyomait! Nézzük meg, mire érdemes figyelnünk ilyenkor!

Egy vízkáros autó sosem tud kiszáradni tökéletesen

A vízkáros autókat szerencsére könnyen ki tudjuk szúrni egy kis odafigyeléssel, hiszen ha azt nem szedik szét apró darabokra, akkor szinte sosem tud kiszáradni. Ezért az árulkodó jeleket mindenképp érdemes megfigyelni, amelyek közé akár a dohos szag és a szokatlanul magas beltéri páratartalom is hozzáadódhat.

Vízkár nyomai az utastérben

A megvásárolni kívánt autóba beülve azonnal érdemes alaposabban körülnéznünk az utastérben is. Sokan hajlamosak elhanyagolni ezt a részt, mondván „nem befolyásolja a gépjármű működését”. Azonban ha például a biztonsági övet kihúzzuk, és azon vízfoltokat vagy penészedést fedezünk fel, akkor joggal feltételezzük, hogy az autó beázott korábban. Ugyanez igaz, ha mindezt a kárpit különféle részein tapasztaljuk, vagy az ülések tartórésze, illetve a pedálok rozsdásak. Ebben az esetben érdemes leellenőrizni az autó alvázszámát, hogy tisztában legyünk az eredetével, hiszen ezek az apró „esztétikai hibák” komoly károsodás nyomai lehetnek. Egy ilyen ellenőrzés csupán pár percet vesz igénybe, így akár a helyszínen, a mobilunkról is megtehetjük az alábbi linken: carvertical.com/hu.

Különös helyeken felbukkanó rozsda

Ha az autó olyan helyen rozsdásodik, ahol egyébként nem kéne, hogy víz érje, akkor is gyaníthatjuk a vízkárosodást. Például a motorháztető alján megjelenő rozsda esetében lehetséges, hogy egy korábbi beázás nyomait láthatjuk. Ha pedig a motorban találunk erre utaló jeleket, akkor szinte egyértelmű, hogy valamilyen formában az autó igencsak sokat érintkezett a vízzel. Rozsdásodást egyébként kétféle típusú vízkár is okozhat. Az egyiket jellemzően terepjáróknál tapasztaljuk, amikor is az autót előszeretettel járatták terepen sáros, latyakos körülmények között vagy majdnem motorig érő vizekben. Ez szintén okozhat rozsdát, viszont kevésbé veszélyes, mint azok a vízkáros autók, ahol vélhetően a gépkocsi teljesen elmerült a vízben. Ha tehát a motor belső részein találunk erre utaló jeleket, akkor egyértelmű, hogy jobb továbbállnunk és más autót néznünk.

Zárlatos elektronika

Nyilvánvaló, hogy a nedves közeg hatására első körben a gépkocsi elektronikája megy tönkre. Ezt maximum csak egy teljes kábelcserével, újrahuzalozással lehetne kiküszöbölni. Viszont egy olyan eladó, aki szeretne csalni a vételen, vélhetően nem költ milliókat egy ilyen procedúrára, hanem próbálja eltussolni a zárlatos autó hibáit. Ezért az a legjobb, ha szó szerint mindent kipróbálunk az autón, nem csak a világítást és a rádiót. A légkondit, az elektromos ablakot és a többi elektromosan vezérelhető opciót is teszteljük, ha pedig egyértelműen zárlatos működést fedezünk fel rajtuk, lesz okunk gyanakodni.

 

(X)

Írj Te először kommentet "Hogyan szúrjunk ki egy vízkárosodott használt autót?"

Írj kommentet

Az e-mail címed nem kerül publikálásra


*