Miután előleget utalt a vásárló, köddé vált az “eladó”

Népszerű ajánlatok

/A kép illusztráció – Fotó: Pixabay.com/

A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság az alábbiakról tájékoztatott bennünket ma délelőtt:

Az elmúlt héten ismét több olyan csalás bűncselekményről tettek bejelentéseket a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányságra, amelyek egy kis körültekintéssel megelőzhetők lehettek volna.

Az legutóbbi tapasztalatok alapján az internetes csalások legjellemzőbb elkövetési módja, hogy nem létező árut próbálnak a vevőnek eladni, majd eltűnnek a kapott, interneten átutalt előleggel vagy akár a teljes összeggel együtt.

Így járt az a vármegyei sértett is, aki néhány napja autóvásárlási szándékkal online hirdetésre jelentkezett, a hirdetővel megegyezett a vételárban, továbbá az előlegben és a szállítás módjában is. Az előleg átutalását követően azonban a kívánt terméket nem látta, de még a hirdető is elérhetetlenné vált.

Gyakori azonban az az elkövetési mód is, amikor a gyanútlan internetes eladót csapják be: adathalász linket küldenek nekik, és azon keresztül kapott utasításokat követve a csalók megszerzik az áldozat adatait, így a bankkártya valamennyi adatát is.

A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság az elkövetési módszerek változatosságára hívja fel a figyelmet, és óvatosságra int. Kérjük, fogadják meg tanácsainkat:

  • Amennyiben lehetőség van rá, főleg nagy értékű termék esetében, vásárlás előtt személyesen nézze meg az árucikket!
  • Amennyiben webshopban vásárol, mindig ellenőrizze, hogy ki üzemelteti az oldalt! Az eladónak a weblapon mindig fel kell tüntetnie címet, adószámot, cégjegyzékszámot.
  • Bakkártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, CVC/CVV kód) ne adja meg senkinek sem telefonon, sem e-mailben!
  • Az online vásárolt vagy eladott termék szállításával kapcsolatos egyeztetésnél különösen figyeljen a bankkártyaadatok biztonságára! A kapott csaló linket ne nyissa meg, bankkártya adatait ne adja meg!
  • Állítson be szokásainak megfelelő vásárlási és készpénzfelvételi limitet! Szükség esetén, azon bármikor módosíthat bankja telefonos ügyfélszolgálatán vagy mobilalkalmazásban.
  • Állítson be kétfaktoros hitelesítést minden olyan szolgáltatásnál vagy alkalmazásnál, ahol a bankkártyája adatait elmentette, illetve amelyeken keresztül bankkártyájával fizethet!
  • Ellenőrizze, hogy a fizetésre használt oldal valódi banki oldal, rendelkezik –e tanúsítvánnyal!
  • Ne telepítsen ismeretlen programot számítógépére, telefonjára! Akkor sem, ha a bankja nevében, a bankja telefonszámáról telefonáló személy kéri! Ha a hívó valamilyen bankkártyával vagy -számlával kapcsolatos problémára hivatkozik, szakítsa meg a vonalat, hívja fel a bank ügyfélszolgálatát!

Amennyiben, minden óvintézkedése ellenére becsapták, megkárosították, tegyen feljelentést a rendőrségen telefonon, elektronikus úton vagy személyesen, és azonnal jelezze a pénzintézetnek is!

 

Kiemelés tőlem – a szerk.

Írj Te először kommentet "Miután előleget utalt a vásárló, köddé vált az “eladó”"

Írj kommentet

Az e-mail címed nem kerül publikálásra


*