/Fotó: Walczer Gábor saját archívumából/
Korábban megszokhattuk, hogy minden év ezen időszakában hirdették meg a móri általános iskolák a nyílt napokat, beiskolázási tájékoztatókat, iskolacsalogatókat a leendő elsősöknek és szüleiknek. Ilyenkor nyílt órákat tartanak, személyesen találkoznak az érdeklődők a leendő tanítókkal is. Idén a járvány miatt ez is másként alakult, online tájékoztatók voltak. Azzal a céllal kerestem meg mind a négy iskola igazgatóját, hogy e riportokkal is segítsük az informálódást, iskolaválasztást, valamint kicsit bepillantsunk az intézmények életébe.
-Hány elsős osztályt terveznek indítani, kik lesznek a az osztályfőnökök, napközis nevelők? Röviden bemutatná őket?
Két osztályt indítunk: Nagyné Kursinszki Gyöngyvér osztálytanító és Furtenbacherné Tóth Anita tanító az egyik osztályban, Kolozsné Lengyel Mónika osztálytanító és Kálmánné Kertész Julianna tanító pedig a másik osztályban.
Bemutatkozójuk:
Nagyné Kursinszki Gyöngyvér osztálytanító
Iskolába lépéskor a kisgyermekeknek számára nagyon fontos az érzelmi biztonság, az elfogadás, a türelem, a szeretet és dicséret. Igyekszem ennek megfelelően alakítani mindennapjainkat, hogy minél zökkenőmentesebb legyen számukra az óvoda és iskola közötti átmenet. A gyerekek szívesen jöjjenek az iskolába, és minél jobban érezzék itt magukat. Hiszem, hogy játékos tevékenységeken és sikereken át vezet az út a biztos tudáshoz, ezért óráimat sok tevékenykedtetéssel, mozgással, mesével, énekkel kísérem, amiknek fontos szereplői természetesen maguk a gyermekek is. Az egyéni bánásmód híve vagyok, igyekszem mindenkivel a képességei szerint foglalkozni és így hozni ki belőlük a legtöbbet. Már 1. évfolyamtól változatos munkaformákban dolgozok a lurkókkal. Elsősorban páros- ill. csoportmunkában, majd idővel a kooperatív tanulási formákat is alkalmazni fogjuk. Így megtanulnak egymásra odafigyelni, egymást elfogadni, támogatni, társaik személyiségét tiszteletben tartani, és így sikeresebb és örömtelibb lesz a tanulás. Szeretettel várom leendő kiselsőseimet!
Tanítói mottóm:
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szent-Györgyi Albert)
Furtenbacherné Tóth Anita tanító
Életem nagy részét ebben az iskolában töltöttem, gyermekként én is ide jártam és a diploma megszerzése után volt lehetőségem itt elhelyezkednem. Családommal Móron élek, két kisgyermek anyukája vagyok, lányom 2. osztályos, így már szülőként is átéltem ezt az izgalommal teli időszakot. Szerencsés vagyok, hogy azt csinálhatom, amit szeretek. Már gyerekként is tanító néninek készültem. Fontos számomra, hogy a gyerekek jól érezzék magukat az iskolában! Ennek érdekében rengeteg játék lehetőséget biztosítok számukra. Megteszek mindent annak érdekében, hogy a kisgyerekeknek zökkenőmentes legyen az óvoda és iskola közötti átmenet, hogy a gyerekek szívesen jöjjenek, minél jobban érezzék magukat az iskolában és sokat fejlődjenek, okosodjanak. Fontosnak tartom a szülőkkel való együttműködést, hiszen csak közösen tudunk tenni a gyermekek személyiségének sokoldalú fejlődéséért. Mindig jó érzés ilyen kis apróságokkal foglalkozni, hiszen semmi nem fogható az elsősök érdeklődő tekintetéhez, amivel rácsodálkoznak arra, hogy milyen is az élet az ovi után.
Kolozsné Lengyel Mónika osztálytanító
Mindig is szerettem gyerekekkel foglalkozni, különösen a kicsikkel. A tanítás, a tudás átadása jó és egyben nehéz feladat, ami számomra változatos, izgalmas és örömteli. Nagyszerű érzés látni, hogy gyarapodik a gyerekek tudása, élményeket, tapasztalatokat szereznek, és fontos, hogy közben jól érezzék magukat. Úgy hozta a sors, hogy ugyanabban az iskolában taníthatok, ahol általános iskolás éveimet töltöttem. Diákként szerettem a Zimmermannba járni és most tanítóként is ugyanezt mondhatom el.
Kálmánné Kertész Julianna tanító
2014 óta tanítok iskolánkban. Alapvetően vidám, optimista beállítottságú vagyok. Szeretem, ha a körülöttem lévő gyerekek is mosolygósak, jókedvűek. Éppen ezért törekszem arra, hogy angol- és énekóráink jó hangulatban teljenek, a tanulók mindig örömmel várják a következő tanítási órát. Boldogsággal tölt el, ha osztozhatok tanulóink sikereiben, hozzájárulhatok tanulmányi versenyeken való eredményes szereplésükhöz. Büszke vagyok rá, hogy a „Zimmiben” taníthatok, hiszen egy remek kollektíva tagja lehetek, ahol folyamatos szakmai fejlődésre, állandó megújulásra van lehetőségem. Szeretek iskolánkban tanítani, hiszen mi egy nagy család vagyunk, ahol kiváló pedagógusok, és boldog, kiegyensúlyozott gyerekek a családtagok.
-Néhány mondatban összefoglalva: miért válasszák a 2021/2022-es tanévben beiratkozó leendő kisdiákok (illetve szüleik) Önöket?
Az iskola biztonságos, kreatív és támogató környezetet teremt a 6-14 év közötti gyermekeknek. A modern épület kellemes, 1,5 hektáros parkosított területen helyezkedik el, biztosítva a megfelelő környezetet az oktató-nevelő munkához. Célunk, hogy magabiztos, gondolkodó és bátor embereket neveljünk, akik aktívan, etikusan és céltudatosan vesznek részt a körülöttünk lévő világban.
Az intézmény pedagógiai gyakorlatában külön hangsúlyt kap:
-az idegen nyelvek (angol, német) oktatása,
-a sakk-logika órarendi keretek között oktatása,
-az informatikai oktatása, kiemelten a robotika oktatása
-az aktív diákönkormányzati munka,
-a testi nevelés (emelt szintű tematika alapján is)
-művészeti oktatás (rajz szakkör, énekkar, együttműködés a zeneiskolával)
-az egészséges, környezettudatos életmódra nevelés,
– a tanulásmódszertan, a tanulás tanítása
A fentiek alapján szerveztük meg a tagozatainkat:
Német nemzetiségi nyelvoktató tagozat:
Német nemzetiségi nyelvoktatás az első évfolyamtól kezdődően heti 6 órában folyik. 5 óra német nyelv + egy óra hon és népismeret, ahol gyerekek a német nyelv intenzív tanulása mellett megismerkednek a nemzetiségi hagyományokkal, részt vesznek nemzetiségi programokon.
Magyar-Angol két tanítási nyelvű tagozat(új!)
Alsó tagozaton heti négy angol óra van csoportbontásban.
Az angolon felül angolul tanulják diákjaink az ének (1 óra), a technika (1 óra) és a rajz (1 óra) tantárgyakat, melyeket az osztálytanító, szaktanár és az anyanyelvi tanár tanít.
A körzetben egyedüli iskolaként nyújtjuk a ezt a képzési formát!
Általános tantervű tagozat:
Azoknak ajánljuk, akiknek a szülei még nem szeretnének tagozatot választani gyermeküknek. Itt magasabb az óraszám a gyerekek által kedvelt készségtárgyakból. A tanulóknak érdeklődésük szerint lehetőségük nyílik arra, hogy választhatnak sakk-játék-logika, robotika, vagy dráma-művészet fakultációs tantárgyak közül.
Emelt szintű testnevelés
A testnevelés tagozatot választó gyerekeknek, a követelmények magasabb szintűek, mint a nem emelt szintű oktatásban részesülők esetében, és a délutáni sportcsoportok közül választaniuk kell legalább egyet, amely egyesületi sportolással kiváltható.
A körzetben csak a mi iskolánkban lehet választani kéttanítási nyelvű tagozatot, illetve bármelyik tagozat mellé az emelt szintű testnevelést.
Nagyon sok szakkört, tehetséggondozó műhelyt is működtetünk.
-Egy iskola színvonalának – nyilván sok más szempont mellett – egyik fokmérője, hogy szerepelnek diákjaik a különböző tanulmányi, sport és egyéb, az iskolai élettel kapcsolatos versenyeken, megmérettetéseken. Melyeket tartja legnagyobb sikereiknek az utóbbi egy-két évben akár térségi-megyei, akár országos szinten?
Nehéz egy-két eredményt kiemelni, sportban szinte minden diákolimpiai versenyen indulunk, rengeteg megyei dobogós helyünk van ezért csak az országos eredményeinket soroltam fel. Tanulmányi versenyekben is szinte minden tantárgyból ott vagyunk a megyei versenyeken.
Országos szinten sport:
Országos bajnokaink vannak: sí, tollaslabda, lövészet, atlétika, duatlon, triatlon, úszás sportágakban (60 m-es síkfutásban Diákolimpiai bajnoki csúcsot tartjuk).
Országos tantárgyi:
Kálti Márk Történelem Teszt Verseny országos 2.
Madarak és Fák Napja országos verseny országos 5.
Tiéd a Szó-Tár országos angol verseny regionális 1., országos 3.
Lotz János szövegértési és helyesírási verseny országos 6.
Bendegúz Tudásbajnokság, történelem országos 9.
Technika, életvitel és gyakorlat tantárgyi országos versenyen 4. hely
A fenti eredmények csak egy pillanatnyi képet tükröznek, mint a sportban is, mivel nagyon sok versenyen indulunk, mindig más a kiemelkedő terület.
Nagy Pál
Írj Te először kommentet "Beiskolázás a Móri Dr. Zimmermann Ágoston Iskolában – Walczer Gábor igazgató tájékoztatója"