ifj. Fogarasi Attila az idei szezonról, terveiről: …Szerintem soha nem fogom tudni abbahagyni…

Népszerű ajánlatok

/ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter a Zemplén Rallyn – Fotó: Pál István Bence/

Népszerű sportág a rallye Magyarországon, sok néző látogat ki a futamokra.  Móron e népszerűségben sok szerepe van egy fiatal helybéli versenyző párosnak, ifj. Fogarasi Attilának és navigátorának Toloczkó Péternek. Eredményeikről évek óta rendszeresen olvashatnak oldalainkon.  Attilát kérdeztem eddigi pályafutásukról,  idei szezonjukról, további terveikről:

Hogy zajlik a rally versenyző felkészülése? Hogy és hol  edzenek?

Először is köszönöm megkeresést. Megjelenik a versenykiírás, amiben a verseny pontos információ szerepelnek. Leadjuk a nevezést, ami már online úton történik. Eközben történik az autó karbantartása, a cserére érett vagy elromlott alkatrészek cseréje. Ha korábban már versenyeztünk a kiírásban található pályákon, akkor előkeressük az itinereket, ha pedig még nem, akkor videó segítségével nekiállok itinert írni, ami a pályabejárásra egy nagy segítség már nekünk. A versenyig nagyjából ennyi történik, ott az átvételek és a pályabejárás után elkezdődik a verseny.

Edzeni, tesztelni évente egyszer szoktunk, általában év elején, ami egy kb. 3km-es lezárt útszakaszon zajlik, biztonságos körülmények között. Több ilyenre sajnos nincs lehetőségünk.

-Hogyan és mikor került kapcsolatba a sportággal?

Mondhatjuk, hogy ebbe születtem bele, hiszen apa is ezt a sportot űzte, így már a pocakban és utána is benzingőzt szívhattam magamba.  🙂

-Melyik volt az első versenye, ott hogy szerepelt?

2006-ban Börgöndön, éppen betöltve a 16. életévemet. Trabanttal indultam, sajnos az autó hamar tönkre ment, de gurulóképes maradt, így célba értünk, és serleget is kaphattam.   🙂

-Mikor indult először a Rallye2-ben, milyen autóval és milyen eredménnyel?

2013-ban indultam először a Rally2-ben egy Opel Corsa GSi-vel, de csak egyszeri engedéllyel a Tatabánya Rallyn, ahol megnyertük a kategóriánkat. Teljes szezont 2016-ban teljesítettünk először a mostani Hondánkkal, ahol év közben abszolútot is nyertünk, év végén pedig abszolút 4. és kategória 1. helyet szereztünk, illetve elnyertem az Év Felfedezettje díjat.

-Mióta ülnek egy autóban navigátorával, Toloczkó Péterrel?

Barátságból fakadóan kérdeztem rá nála 2011-ben, hogy volna-e kedve ilyesmihez. Igent mondott, és Mór-Nagyveleg közötti útszakaszon gyakoroltunk, hogy kiderítsük, van-e hozzá érzéke. Jól ment neki már elsőre, így a következő Rábaring futamon versenyeztünk együtt először 2011-ben egy Suzuki Swift Gti-vel.  A románc azóta is tart.   🙂

Archív képen a móri versenyzőpáros

-A jó szerelők, a technikai személyzet is fontos egy rally team esetében. Kikből áll a csapat?

Kezdeném a főszerelővel Petyával, aki a sógorom is egyben.  Így nem csak a testvérem Anett, hanem én is boldogítom néha az életét.  🙂  Az első versenyem óta, egészen máig szinte mindent ő javít meg az autón. A versenyek között (és a versenyeken is) Lucsi és Berti is sokat segítenek, hogy versenykész állapotba kerüljön a gép. A szállítás Ricsi feladata, aki a versenyeken is sokat segít nekünk. Tommy mindenes, Ádám pedig kezeli a Facebookot, és újabban az Instagram oldalunkat, hogy a versenyeken friss infókkal lássuk el a szurkolóinkat. Beugrós szakácsunk Lampi.

Mindegyiküknek és családjainknak nagyon köszönöm a segítséget!

/A Csapat – Fotó: Peremicki István/

-Az idei bajnokság utolsó futamát, a Zemplén Rallyt megnyerték, ám nem sikerült megvédeni tavalyi bajnoki címüket. Mi volt az oka? Elégedetlen?

Nagyon nehéz pályákon zajlott a Zemplén Rally, így különösen büszkék vagyunk erre a győzelemre. Nekünk csak úgy volt esélyünk a bajnoki címre, ha megnyerjük a versenyt, és az ellenfeleink 5., vagy annál rosszabb helyen érnek célba. A kitűzött feladatot teljesíteni tudtuk, de a vetélytársak ügyes versenyzéssel elegendő pontot szereztek a 4. helyezésükkel ahhoz, hogy mi „csak” 2.-ok legyünk a bajnokságban. Ezúton is gratulálok nekik!

Nyilván nyerni szerettünk volna az idei bajnokságban is, de kihagytuk a Veszprém Rallyt, kétszer pedig 1. helyről álltunk ki a versenyből technikai hiba miatt. A sors idén így akarta, nem csüggedünk, próbálunk továbbra is fejlődni és keresni a lehetőségeket.

/A Zemplén Rally eredményhirdetésén – Fotó: Pál István Bence/

-A technikai sportokhoz sok pénz kell.  Hogy állnak támogatókkal?

Ez így van, ezért az egyik szemem nevetni fog, ha a kisfiam nem ezt a sportot választja majd.  🙂  A támogatóink többsége egészen a pályafutásom eleje óta segít, amiért nagyon hálás vagyok nekik! A továbblépéshez és a komolyabb tervekhez folyamatosan keressük az újabb támogatókat, lehetőségeket.

-Tervei 2023-ra?

Azok vannak bőven…   🙂

-Foglalkoztatja a Rally1?

Természetesen, főleg, hogy már tudtam ott versenyezni 2018-2019-ben. Egy csapat autóját vezethettem, de sajnos elég sok technikai hibánk adódott ezekben az években, azért is ültem vissza a saját Hondámba.

-Hogy képzeli el sportpályafutását  5, illetve 10 év múlva? Vajon versenyez még?

Szerintem soha nem fogom tudni abbahagyni, esetleg az eredményességet fogom háttérbe szorítani, és tényleg csak a saját, a csapat és a szurkolók örömére autózunk majd.

                                                               Nagy Pál

/A Zemplén Rallyn – Fotó: Peremicki István/

 

A képeket ifj. Fogarasi Attilától kaptuk – a szerk.

Írj Te először kommentet "ifj. Fogarasi Attila az idei szezonról, terveiről: …Szerintem soha nem fogom tudni abbahagyni…"

Írj kommentet

Az e-mail címed nem kerül publikálásra


*