/Fotó: Walczer Gábor saját archívumából/
A tavalyihoz hasonlóan idén is azzal a céllal kerestem meg mind a négy móri általános iskola igazgatóját, hogy e riportokkal is segítsük az informálódást, iskolaválasztást, valamint kicsit bepillantsunk az intézmények életébe.
-Hány elsős osztályt terveznek indítani, kik lesznek az osztályfőnökök, napközis nevelők? Röviden bemutatná őket?
Két osztályt indítunk: Mihalik Zsuzsanna osztálytanító és Dimovics Olga tanító az egyik osztályban, Boros Ildikó osztálytanító és Bodó Ágota tanító a másik osztályban.
Mihalik Zsuzsanna: 1988 óta tanítok: Székesfehérváron, ill. Bodajkon dolgoztam alsós tanítóként. A 2021 – 2022 –es tanévtől dolgozom a Móri Dr. Zimmermann Ágoston Általános Iskolában. Az iskolaérett gyermekek nagy izgalommal, érdeklődéssel, várakozással készülnek az iskolába. Véleményem szerint az első osztályban szerzett élmények meghatározóak a gyerekek további tanulási tevékenységében, ezért elsődleges feladatomnak tartom, hogy elősegítsem az óvoda – iskola közötti zökkenőmentes átmenetet.
Derűs, nyugodt légkört teremtve tanuljanak, fejlődjenek a kisiskolások. Az iskola első éveiben a tanulás megszerettetése a célom, amit az életkori sajátosságok figyelembevételével játékosan, sokoldalú tevékenységekkel színesítve, élményszerűen igyekszem megvalósítani. Tanóráimon törekszem az oldott, barátságos légkör megteremtésére: jókedvvel, a gyerekek aktív, tevékeny közreműködésével átadni az ismereteket. A tanítás során fontosnak tartom a motiválást, a sokoldalú, változatos módszerek, munkaformák alkalmazását, hiszen mindezek elősegítik, hogy a gyermekek tudás iránti vágya belső igénnyé váljon, szeressenek tanulni! Ehhez a tevékenységhez elengedhetetlennek tartom a szülőkkel való szoros együttműködést, megalapozva ezzel a kiegyensúlyozott iskolai éveket.
Dimovics Olga: A gyermekkor egyik legfontosabb állomása az iskola megkezdésének időszaka. Az első iskolai sikerek vagy kudarcok meghatározók lehetnek. Nagyon sokszor hallható a szülőktől az a panasz, hogy gyermekük a sok gyakorlás, kikérdezés ellenére nehézségekbe ütközik, hiába a szülői magyarázat, segítség. Úgy gondolom, fejlesztőpedagógusként ebben sokat tudok segíteni. Mindig erős motivációt éreztem a gyermekek problémáinak minél mélyebb megismerésére, rendkívül fontosnak tartom a képességfejlesztést. A különböző részterületek fejlesztése által lesz képes a gyermek elsajátítani az ismereteket. Ez szinte észrevétlenül, játékos módszerekkel történik, melyeket igyekszem a napköziben is alkalmazni.
A gyermekhez az út az őszinteségen, elfogadáson keresztül vezet. Ezen az úton szeretnék haladni a gyerekekkel, sok játékkal, közös élménnyel, türelemmel, hogy eredményes, örömteli kisiskolásokká váljanak. Célom, hogy a segítségükre legyek ebben az új, feladatokkal teli, izgalmas élethelyzetben.
Boros Ildikó: 1994 óta tanítok iskolánkban. Nagyon szeretem a hivatásom. A pedagógus munka minden területén alkalmam volt próbára tenni magam: napközis nevelőként, osztálytanítóként, szaktanárként és oviban is tartottam angol foglalkozásokat. Mindegyik korosztályban megtaláltam a szépséget, a kihívást és az örömet. Angol nyelvet 2008 óta tanítok. Szerencsés vagyok, mert az lett a hivatásom, amit a legjobban szeretek. 2019-2020-ban integratív coach képzésen vettem részt. A coaching szemlélet még közelebb hozott engem a gyerekek megismeréséhez, megértéséhez.
Mindig örömmel tölt el, ha azt látom, hogy tanítványaim kiegyensúlyozottan, jókedvűen járnak az iskolába. Támogatom a gyerekeket az érdeklődésüknek megfelelő versenyek felkészítésében. Minden tanítványomnál azt szeretném elérni, hogy biztos alapokat kapjanak és használható tudást további tanulmányaikhoz. Nyitottak, érdeklődők legyenek az új dolgok befogadására. Hivatásom során arra törekszem, hogy érezzék, hogy fontos a véleményük, fontosak a gondolataik. Hiszem azt, hogy az eredményes tanulás alapja a biztonságos, szeretett légkör.
Bodó Ágota: 1998 óta vagyok a Zimmis tantestület tagja. Tanítóként és napközis nevelőként is több éves tapasztalat áll mögöttem. Jelenleg 2. évfolyamon napközis nevelőként dolgozom, valamit az 1. és 2. évfolyamon az általános tanterv szerint tanuló diákoknak robotika és sakk/logika órákat tartok, ami egy érdekes és új kihívás. Mindkettő remek lehetőség arra, hogy játékos, élményszerű módszerekkel fejlesszük logikai, gondolkodási és problémamegoldó képességeiket, hiszen a játék a gyerekek egyik legfontosabb tevékenysége, egyben a természetes tanulási folyamat fontos lépcsője is.
Célom, hogy jól érezzék magukat az iskolában, a tanórákon a gyerekek, ugyanakkor elsajátítsák az önálló tanulás képességét, fejlődjön érzelmi életük, kötelességtudatuk, önfegyelmük. Jó érzés látni a folyamatot, ahogy gyarapodik tudásuk, élményeket, tapasztalatokat szereznek egy szerető közösség tagjaként.
-Néhány mondatban összefoglalva: miért válasszák a 2021/2022-es tanévben beiratkozó leendő kisdiákok (illetve szüleik) Önöket?
Az iskola biztonságos, kreatív és támogató környezetet teremt a 6-14 év közötti gyermekeknek. A modern épület kellemes, 1,5 hektáros parkosított területen helyezkedik el, biztosítva a megfelelő környezetet az oktató-nevelő munkához. Célunk, hogy magabiztos, gondolkodó és bátor embereket neveljünk, akik aktívan, etikusan és céltudatosan vesznek részt a körülöttünk lévő világban.
Az intézmény pedagógiai gyakorlatában külön hangsúlyt kap: az idegen nyelvek (angol, német) oktatása, a sakk-logika órarendi keretek között oktatása, az informatikai oktatása, kiemelten a robotika oktatása, az aktív diákönkormányzati munka, a testi nevelés (emelt szintű tematika alapján is), művészeti oktatás (rajz szakkör, énekkar, együttműködés a zeneiskolával), az egészséges, környezettudatos életmódra nevelés, és a tanulásmódszertan, a tanulás tanítása.
A fentiek alapján szerveztük meg a tagozatainkat:
Német nyelvi tagozat: német nyelvoktatás az első évfolyamtól kezdődően heti 4 órában folyik. A nyelv intenzív tanulása mellett megismerkednek az adott nyelvterület kultúrájával. Cél az alkalmazható nyelvtudás elsajátíttatása. Német témanapok színesítik a tagozat programját. (pl Márton-nap) A tanulóknak lehetőségük van második nyelvként 5. osztálytól az angol nyelv tanulására.
Magyar-Angol két tanítási nyelvű tagozat: alsó tagozaton heti négy angol óra van csoportbontásban.
Az angolon felül angolul tanulják diákjaink az ének (1 óra), a technika (1 óra) és a rajz (1 óra) tantárgyakat, melyeket az osztálytanító, szaktanár és az anyanyelvi tanár tanít. Angol témanapokat iktatunk be, ahol nem csak a két tanítási nyelvű osztályok tanulói vesznek részt, hanem az egész iskola. (Pl. Halloween, angol témanap.)
A körzetben egyedüli iskolaként nyújtjuk ezt a képzési formát!
Általános tantervű tagozat – Azoknak ajánljuk, akiknek a szülei még nem szeretnének tagozatot választani gyermeküknek. Itt magasabb az óraszám a gyerekek által kedvelt készségtárgyakból. A tanulóknak érdeklődésük szerint lehetőségük nyílik arra, hogy választhatnak sakk-játék-logika, robotika, vagy dráma-művészet fakultációs tantárgyak közül.
Emelt szintű testnevelés – A testnevelés tagozatot választó gyerekeknek, a követelmények magasabb szintűek, mint a nem emelt szintű oktatásban részesülők esetében, és a délutáni sportcsoportok közül választaniuk kell legalább egyet, amely egyesületi sportolással kiváltható.
A körzetben csak a mi iskolánkban lehet választani kéttanítási nyelvű tagozatot, illetve bármelyik tagozat mellé az emelt szintű testnevelést. Nagyon sok szakkört, tehetséggondozó műhelyt is működtetünk.
-Melyeket tartja intézményük legnagyobb eredményeinek 2021-ben?
Nehéz egy-két eredményt kiemelni, sportban szinte minden diákolimpiai versenyen indulunk, rengeteg megyei dobogós helyünk van ezért csak az országos eredményeinket soroltam fel. Tanulmányi versenyekben is szinte minden tantárgyból ott vagyunk a megyei versenyeken.
Országos szinten sport:
Országos bajnokaink vannak az elmúlt években: sí, tollaslabda, lövészet, atlétika, duatlon, triatlon, úszás sportágakban (60 m-es síkfutásban Diákolimpiai bajnoki csúcsot tartjuk).
Tanulmányi versenyek:
Bendegúz Tudásbajnokság – környezetismeret Megyei 1. hely
Bendegúz Tudásbajnokság – környezetismeret Megyei 1. hely
Bendegúz Tudásbajnokság – angol Megyei 5. hely
Bendegúz Tudásbajnokság – angol Megyei 4. hely
Bendegúz Tudásbajnokság – angol Megyei 1. hely
Bendegúz Tudásbajnokság – angol Megyei 6. hely
Bendegúz Tudásbajnokság – irodalom Megyei 2. hely, történelem Megyei 5. hely, matematika Megyei 5. hely
Tóvárosis Játékos Csapatverseny – német nyelv Megyei 4. hely
Tóvárosis Játékos Csapatverseny – angol nyelv Megyei 4. hely
Tóvárosis Filmes megyei verseny Megyei 2. hely
Tóvárosis Filmes megyei verseny Megyei 1.
Tóvárosis Filmes megyei verseny Megyei 3. hely
Tóvárosis Filmes megyei verseny Megyei 4. hely
Tóvárosis Filmes megyei verseny Megyei 6. hely
Tóvárosis Játékos Csapatverseny – angol nyelv Megyei 3. hely
Világnyelvész vetélkedő – angol nyelv Megyei 4. hely
Nemzetközi Kenguru Matematika Verseny (2019/2020. évi verseny pótlása szeptemberben) Megyei 2. hely, országos 5. hely
„A képek története a 21. században is folytatódik” című országos rajzpályázat (Pagony Kiadó) díjazottja
Országos díjazott (110 pályamunkából 3 díjazott)
„Ókori vizeken” Szépművészeti Múzeum levelezős pályázata Illusztrációja bekerült a 10 legjobb alkotás közé
On-Lion angol nyelvi verseny Megyei 3. hely
Löwenzahn német nyelvi verseny Megyei 1. / országos 3. hely
Löwenzahn német nyelvi verseny Megyei 2. hely
Löwenzahn német nyelvi verseny Megyei 3. hely
Löwenzahn német nyelvi verseny A+ kategória Megyei 1. hely
Löwenzahn német nyelvi verseny A+ kategória Megyei 2. hely
Világnyelvész vetélkedő – angol nyelv Megyei 1. hely
Világnyelvész vetélkedő – német nyelv Megyei 5. hely
Mathletics – World Maths Day Világranglista* 141.
Mathletics – World Maths Day Világranglista 186.
Mathletics – World Maths Day Világranglista 399.
Mathletics – World Maths Day Világranglista 414.
Mathletics – World Maths Day Világranglista 361.
A fenti eredmények csak egy pillanatnyi képet tükröznek, mivel nagyon sok versenyen indulunk, mindig más a kiemelkedő terület.
Országos Kompetenciamérés
Az intézmény szerepel az Oktatási Hivatal pozitív iskolalistáján a következő területen: jobb eredményt értek el a tanulók, mint az a családi hátterek alapján várható volna, valamint az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztő az intézmény: 2016/17. 8.évf.matematika tudásfejlesztés 2016/17. 8.évf. szövegértés hátránykiegyenlítés 2017/18. 6. évf. szövegértés hátránykiegyenlítés 2017/18. 8. évf.matematika hátránykiegyenlítés 2018/19.8. évf. tudásfejlesztés
2019/20 tanévben nem volt mérés.
Nagy Pál
Írj Te először kommentet "Beiskolázás 2022. a Móri Dr. Zimmermann Ágoston Iskolában – Walczer Gábor igazgató tájékoztatója"